Na odmoru u inostranstvu sa bebom

Putovanje automobilom u Evropi je jeftino i praktično, možete vidjeti mnogo više nego u uobičajenom režimu "aerodrom-hotel-aerodrom". Ali sa detetom ovaj posao je zabrinjavajući, bar, na prvi pogled. Na odmoru u inostranstvu sa detetom - predmet našeg članka.

Vize, carine i druge formalnosti

Moj muž i ja smo odlučili da provedemo godišnji odmor u Litvaniji, štedeći let i usluge agencije. Na internetu je rezervisan stan u Vilniusu i hotel u Trakai (ovo je gradsko naselje blizu Vilniusa, u oblasti jezera). Vize u litvanskom konzulatu bile su jednostavne: prikupile su dokumente, pružile pismo od hotela koji je potvrdio rezervaciju i iskreno priznao da je svrha putovanja bila zadovoljstvo turističkog svraba.

Od Kijeva do Vilniusa preko Bjelorusije 740 kilometara, trivijalnosti, ako ne i za dvije granice. Ali, bilo je sumnji u Belorusiju. Ovo je najkraći put, kroz Poljsku je duži za 400 kilometara, a naša zemlja preko Poljske tvrdi da se na poljskoj granici redovno prazni šest sati. Sa toplotom od 30 stepeni? Sa svojim trogodišnjim sinom? Nije smešno. Istovremeno, Belorusija je misteriozna zemlja, o tome pričaju bicikli, poput Bermudskog trougla.

U celini, granice nisu bile toliko strašne: nikada nismo izgubili više od dva sata na putu napred i nazad. Na sreću, moj muž pogodio je da kupi kompaktni CD plejer sa ekranom na kome je Vanya gledao crtice dok smo predstavili dokumente i pokazali prtljažnik. Uopšteno govoreći, važna prednost automobila - prtljažnik, gde možete da se bacite sve: od pota do gomile omiljenih igračaka.

Beloruski putevi su besprekorni, putokazi, iako "Kalhoz im. Aleksandra Nevskava ". Što duže izgledate, više se radujete. A gramatika je divna, a ime je dodeljeno kolektivnoj farmi, a da ne spominjem činjenicu da su kolektivne farme na planeti preživele, očigledno, samo ovde.

Kao da je raspad SSSR-a dogodio juče. Uprkos pokazateljima, uspeli smo da se izgubimo kada smo bili ujutro do beloruske prestonice. Ja sam bio navigator, a na karti sve se zbližilo: Evo smo krenuli na kružnu raskrsnicu, a onda moramo skrenuti desno, mora postojati pokazivač prema Vilniusu - ili bar Grodnom. Postoji što više obrta, ali za Grodno nema znakova! Muž je nervozno izrazio sve što je razmišljao o mojim navigacionim sposobnostima. Vozili smo se oko celog kruga na kružnom tokovu, i u zabludi se uvukli. A onda se ispostavilo da je desno okretanje propušteno zbog njenog muža. U tom trenutku je okrenuo glavu levo i izneo: "Oh, koliko kranova! Vanya, pogledaj! "Moj dečak je obožavalac teških automobila, naročito konstrukcije, tako da dok smo ispitali stado" žirafa "koje se ispaše u predgrađu Minske, neophodan red nije bio neprimetan. Pošto smo se bavili situacijom, bučno smo izdahnuli i okrenuli, konačno, gdje je to bilo potrebno.

Gediminas toranj

Naš apartman u Vilniusu je bio u Starom gradu - kako je napisano na sajtu stanova Algis House. Vanya je odmah počeo da usavršava zgradu - blagonaklonost u dvosobnom stambenom kompleksu, neobičan izgled (kroz kupatilo možete ići u čajnu kuhinju, odatle - u dnevnu sobu, spavaću sobu i ponovo u kupatilo) bilo je mnogo uglova koji su bili interesantni da istraže Stari grad - tako da sam u prvoj iste večeri, otišli, lutali kroz uske ulice.

Najviše od svega ja i moje dete volim Vanya:

a) zid kafea na ulici Pilies, intarziran (sa još jedne reči koju nećete pronaći) sa velikim porculanskim čajnikom i čašama;

b) Gediminas kula, koja nudi turistički pogled (ali glavna stvar je, naravno, raspored starog grada na prvom spratu kule, koji, zauvek, ne može biti dodirnut rukama, zbog čega nas tužni ministar uživa);

c) proba vojne parade u čast 1000. godišnjice Litvanije (igra na cevi i izašla iz koraka - oseća se da Litvanci ne vole bušenje);

d) most preko reke Vilenke sa bravama različitih vrsta pričvršćenih na ogradi (oni su obesili večna ljubav);

e) slike na zidovima kuća u češkoj okrugu Užupis.

Užupis je proglasio četvrtinu Republiku, ima zastave, predsjednika, ministara, ambasadora u 200 zemalja.

Usput , dobar ustav. Tačka 3: "Svako ima pravo da umre, ali to nije neophodno". Ah da: f) seljacko trziste u istom podrucju Užupisa, koje posluje tek u cetvrtak. Domaći sivi hleb sa suvim plodovima i orasima, srdačan kao baka Vaskršnja torta. Isecite gomilu i jedite sa maslacem. I plače s srećom. Ipak, bilo je sira - i sa kalupom, oštrim i slatkim (što je moje dete Vanya cenilo po svojoj istinskoj vrijednosti).

Kuća pored jezera

Četiri dana kasnije, napustili smo Vilnius za Trakai, mali gradski grad udaljen 30 kilometara od glavnog grada, u oblasti jezera. Poznat je po svom zamku - najvećem u Litvaniji i "jedino ostrvo", kako kažu u vodičima. Zamak nije impresionirao Vanju na dijete. Ali tamo je bilo puno predavanja. Mi smo hranili patke, ribu i labudove. Dnevni ritual je uključivao i šetnju uz nasip, obložen pločama od ćilibara i platnenih vreća; divljenje jahti i čamaca; putovanje na iznajmljene bicikle oko grada i oko nje (dijete Vanja je sedelo na dječijem sjedištu i žvakalo jagode koje su rađene duž puta). Zatim smo ušli u kola (gde je sin zaspao, umoran od utisaka) i vratio se u hotel, koji je bio daleko od divljine, sedam kilometara od Trakai, na Margiškom jezeru.

Kaunas, za 65 kilometara. Iako, naravno, mogli su stići do Klaipede, a do Palange - u Litvaniji sve je blisko, putevi su odlični. U Kaunasu je Van puno voleo Muzej đavola (zbirka figura đavola od drveta, keramike, stakla, itd., Zauzimao tri sprata). I dalje se seća "malog đavola koji je zgrabio kozu za rogove". Uveče pre nego što je napustio kuću, suprug, koji stoji na balkonu hotela, gledao je kroz dvogled drvenu kuću s vezom, u blizini čega je bio čamac. "Verovatno nije toliko skupo kupiti takvu kućicu", zamišljeno je rekao. I shvatio sam da je odmor bio uspeh. U odmoru u inostranstvu sa bebom, sve je bilo savršeno.